U mnie: Kickboxer, Lwie serce, Podwójne uderzenie, Nagła śmierć, Krwawy sport. A jak u was?
1) Uniwersalny żołnierz
2) Krwawy sport
3) Niezniszczalni 2
4) Nieuchwytny cel
5) Podwójne uderzenie
Dawno nie oglądałem, musiałbym porównać, ja pamiętam, że jak miałem na taśmie to chyba z 20 razy oglądałem:)
Na dzień dzisiejszy (16 obejrzanych):
1. Nagła śmierć
2. Strażnik czasu
3. Nieuchwytny cel
4. Uniwersalny żołnierz
5. Niezniszczalni 2
Nagła śmierć fakt - mega, a Niezniszczalnych 2 to film aż tak mnie nie zachwycił, ale Van Damme był tam bez wątpienia najlepszy! Super rola
Prawda, "Niezniszczalni 2" mieli sporo wad - dużo irytującego gadania "jesteśmy za starzy", długie przestoje, aż nazbyt czerstwe teksty - ale i tak dobrze się ogląda taką ekipę robiącą konkretną rozpierduchę! Van Damme z Adkinsem jako główni wrogowie byli strzałem w dziesiątkę, podobnie jak gościnny udział Chucka. :)
Tak! Chuck z tym dystansem do siebie... super był. Ta seria to w ogóle moim zdaniem jest po to, żeby sobie przypomnieć starych gwiazdorów kin akcji, a sama fabuła schodzi na plan dalszy. Fajnie popatrzeć jak chwilami żartują ze swoich kultowych ról.
Oglądam Van Damme'a w akcji od wczesnych lat 90-tych, a więc czasem stawiam na równi 2 filmy:
1- Nieuchwytny Cel/Universal Soldier
2- Kickboxer
3- Lionheart
4- Uciec ale dokąd?
5- Strażnik Czasu/Krwawy Sport
Szkoda, że Jean-Claude się właściwie wypalił jeśli chodzi o filmy akcji. Ostatni przyzwoity film z nim to chyba Skazany na Piekło z 2003r, chociaż w Expendables 2 pokazał, że jeśli mu się chce to daje jeszcze radę...
Już prawie wszystkie filmy z Van Dammem obejrzałem (zostały mi jakieś cameo role drugoplanowe), zrobiłem sobie maraton jeden po drugim od początku do końca i śmiało mogę powiedzieć, że ZDECYDOWANIE NAJLEPSZYM FILMEM JEST:
1. UNIWERSALNY ŻOŁNIERZ REGENERACJA 2009 bo:
- ma najlepsze pojedynki/walki Jean-Claude Van Damme / Dolph Lundgren / Andrei Arlovski
- to porządny/bardzo dobry film sci-fi w klimatach postapokaliptycznych/czarnobyla
- nie ma przestojów, zbędnej gadaniny, jest dobre tempo, film "dobrze szybko leci"
Oprócz tego najlepsze dwa klasyki się jeszcze jako tako trzymają (choć widać upływ czasu):
2. Kickboxer
3. Krwawy Sport
Dorzucić do tego można jeszcze :
4. Lionheart (ze względu na finałowy pojedynek z Atillą)
5. Cyborg - całkiem fajny film sci-fi postapokaliptyczny
Dochodzą jeszcze pojedynki Van Damme'a z początku kariery, kiedy grał złe postacie, czyli:
6. No retreat No surrendear
7. Black Eagle
ALE tylko i wyłącznie walki z Van Dammem z tych filmów, bo są naprawdę spoczko
Można jeszcze obejrzeć:
8. Inferno - czyli remake Straży Przybocznej/Yoijmbo
9. Legionista - nawet nietypowa sceneria/fabuła - "Legia Cudzoziemska"
+ rola z
10. Niezniszczalni 2
11. 12. Wykonać Wyrok i Nagła Śmierć to takie znośne filmy akcji, ale raczej już na siłę
13. Krzyżowy Ogień z tych nowszych też jeszcze pójdzie
reszta filmów raczej dla fanów, jak kilka lepszych wejdzie to reszta też poleci
Ostatnie Twoja sentencja jest idealna:) I faktem jest, że po latach inaczej patrzy się na filmy sprzed 25-30 lat, ale mimo wszystko wciąż te klasyki ogląda się z przyjemnością
1.Bez Odwrotu
2.Krwawy Sport
3.Kickboxer
4.Lwie Serce
5.Wykonać Wyrok
6.Podwójne Uderzenie
7.Uniwersalny Żołnierz
8.Uciec,ale dokąd?
9.Nieuchwytny Cel
10.Strażnik Czasu
11.Nagła Śmierć
12.Quest
13.Maksimum Ryzyka
14.Ryzykanci
15.Za Ciosem
16.Uniwersalny Żołnierz 2 Powrót
17.Zakon
18.Replikant
19.Skazany Na Piekło
20.Mściciel
21.Korpus Weteranów
22.Zastępca
23.Aż Do Śmierci
24.Strażnik Granicy
25.Krzyżowy Ogień
26.6 Kul
27.Krwawy Biznes